انواع روش های کاشت ناخن

در سال های اخیر کاشت ناخن در میان خانم ها بسیار محبوب تر از گذشته شده است و افراد زیادی با این روش دست های خود را آراسته و زیبا می کنند. جالب است بدانید که معمولا افرادی که یک بار کاشت ناخن را امتحان می کنند به این مدل زیبای آرایشی علاقمند می شوند؛ زیرا از این طریق می توانند همواره ناخن هایی جذاب، خوش فرم و یکدست داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا انواع روش کاشت ناخن را معرفی کنیم. بنابراین اگر تا به حال تجربه کاشت ناخن را نداشته اید، اما به انجام آن علاقمند هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

کاشت ناخن

انواع روش های کاشت ناخن

1-    کاشت ناخن پودری

یکی از روش‌های کاشت ناخن، کاشت ناخن پودری می‌باشد. دراین روش که به عنوان محبوب‌ترین روش کاشت ناخن نیز شناخت می‌شود، با استفاده از اکریلیک‌های رنگی و لیکوئید، اقدام به ساخت لایه‌ای محکم می‌کنند و به وسیله پرایمر در زیر سازی ناخن و سوهان کشی‌های مختلف می‌توان فرم ‍‌های زیبایی را با استحکام بالا ایجاد نمود.

کاشت ناخن با پودر

 

2-    کاشت ناخن پلی ژل

پلی ژل یا اکری ژل محصولی جدید است که تمامی ویژگی های مثبت روش پودری و ژلی را به صورت همزمان دارا است. در روش کاشت ناخن با پلی ژل از موادی مانند ژل استفاده می شود و می تواند همانند ژل های دیگر دو نوع سخت و نرم داشته باشد.

از پلی ژل می توان برای کاشت ناخن، تقویت ناخن طبیعی یا ترمیم ناخن شکسته استفاده نمود. این مواد به صورت تیوپی یا کاسه ای عرضه می شوند اما از آنجایی که پلی ژل ها تنوع رنگی کمتری دارند، برای ایجاد رنگ بر روی ناخن کاشت می بایست از لاک ژلیش استفاده کرد.

برای کاشت به روش پلی ژل می توان از فرمر، تیپ ناخن یا فرمر دولایه استفاده نمود. هنگام استفاده از فرمر دو لایه پلی ژل را درون فرمر می زنند و سپس آن را بر روی ناخن طبیعی فشار می دهند. پس از آنکه ناخن ها زیر لامپ UV یا LED قرار گرفتند و خشک شدند، می توان فرمر را جدا کرد. این روش کاشت ناخن بسیار سریع است اما از لحاظ شکل و ساختار محدودیت دارد. هنگام استفاده از فرمر یا تیپ ناخن، محصول را روی ناخن قرار می دهند و با کمک یک قلم، فرم دلخواه ناخن را بر روی آن ایجاد می کنند و در نهایت ناخن را زیر لامپ قرار می دهند تا سفت شود.

3-    کاشت ناخن ژله ای

کاشت ناخن ژله ای یکی از دسته کاشت های بسیار زیبا و با دوام است که در مقایسه با روش های دیگر می تواند جذابیت بسیار زیادی را برای ناخن ها ایجاد کند. در کاشت ناخن با ژل، از ماده ژل کامپوزیت به عنوان پوشش ژلی ناخن یا ژلیش ناخن استفاده می شود.

برای کاشت ناخن با ژل به لیکوئید نیازی نیست و مواد کاشت ناخن از همان ابتدا حالت ژلی دارند و با استفاده از قلمو مخصوص، روی ناخن طبیعی شما را پوشش میدهند و بعد با قرار دادن ناخن در دستگاه UV که حاوی اشعه ماورا بنفش هست، این ژل سفت و محکم شده و ظاهر طبیعی و براقی رو برای ناخن به وجود میاره.

در این نوع از کاشت از ژل در سه مرحله با نام های بیلدینگ ژل (ژل زیر سازی)، فینیشینگ ژل (ژل استحکام دهنده) و تاپ شاین (ژل نهایی درخشان) استفاده می شود. پس از هربار ژل زدن بر سطح ناخن ها باید دست را در دستگاهی به نام UV قرار داد و در انتها به وسیله ماده کلینز، حالت چسبندگی آن را از بین برد.

ابتدا بر روی ناخن ها زیر سازی و سوهان کشی و مانیکور انجام می شود و پس از اعمال محلول ضد قارچ بر روی ناخن ها مراحل ژل گذاری انجام خواهد شد. در انتها بر روی این نوع از کاشت می توان از انواع مدل دیزاین همچون فرنچ، لاک و انواع مدل از طراحی های شیک و ساده استفاده کرد.

شیوه کاشت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است و فقط تفاوت در مواد آنهاست. دوام این نوع از انواع کاشت ناخن در حدود دو هفته بوده و انجام آن در مناطقی با رطوبت بالا توصیه نمی شود.

4-    کاشت ناخن با بیلدر ژل

کاشت ناخن با ژل بیلدر یکی دیگر از روش های کاشت با ژل است. ژل بیلدر معمولا به صورت کاسه ای یا در شیشه کوچک عرضه می شود و رقیق تر از هارد ژل است. هنگام اجرای کاشت ناخن، برای ایجاد ناخن های کشیده ناخنکار باید یک نوک تیز ایجاد کند تا ناخن فرم مناسبی پیدا کند و نشکند. از آنجایی که ژل بیلدر رقیق است، لایه نازکی را تشکیل می دهد و کاشت آن زمان بر است، معمولا از این روش برای افزایش استحکام ناخن طبیعی، ترمیم ناخن شکسته و اصلاح پریدگی های گوشه ناخن استفاده می شود. در هر مرتبه زدن ژل بیلدر لایه ای نازک ایجاد می شود و بعد از آن در زیر لامپ UV یا LED خشک می شود و در صورت نیاز نیز لایه بعدی زده می شود.

5-    کاشت ناخن قالبی

کاشت ناخن قالبی، به وسیله قالب هایی با سایز طبیعی ناخن ها انجام می شود، به این ترتیب که مقداری از مواد کاشت را در قالب ریخته و با مهارت روی صدف ناخن ها قرار داده و فشار می دهند تا بچسبد و پس از چند ثانیه، قالب را از مواد روی ناخن جدا کرده و بر میداریم.

کاشت ناخن با قالب

 

کاشت ناخن قالبی به نوعی بی کیفیت ترین نوع کاشت ناخن محسوب می شود و دوام آن بسیار اندک بوده و متاسفانه قابلیت بسیار زیادی در هواگیری و شکسته شدن دارند. البته سرعت عمل ناخن کار در این روش بسیار بالاست و در مدت زمان بسیار کوتاهی می تواند ناخن های هر دو دست را بدون نیاز به سوهان کاری های مختلف کاشت کند.

وجود برجستگی زیبا و همچنین درخشش چشمگیر در این روش در گذشته، توجه بسیاری از خانم ها را به خود جلب نمود اما امروزه این شیوه، به دلیل معایب مذکور مورد استفاده قرار نمی گیرد.

6-    کاشت ناخن با تیپ

تیپ ناخن، یک ساختار مسطح و همشکل با ناخن طبیعی هست که به عنوان پایه کاشت ناخن، بر روی ناخن اصلی چسبانده میشه و روی این تیپ رو با مواد کاشت ناخن پوشش میدن تا استحکام ناخن چند برابر بیشتر بشه و ظاهری یکدست و مرتب برای ناخنها به وجود بیاد. تیپ ناخن در واقع نوعی ناخن مصنوعی هست که روی ناخن چسبانده میشه و به شما این امکان رو میده تا طول ناخن رو به هر اندازه که تمایل دارید، افزایش بدید.

7-    لمینیت ناخن

لمینیت به معنای کاور کردن لایه نازکی از مواد مختلف (معمولا پلاستیک) بر روی اجسام می باشد. بنابراین لمینیت ناخن یعنی کاور کردن ناخن که می تواند هم با پودر و لیکوئید و هم به روش لاک ژلیش انجام شود.

بهترین روش کاشت ناخن کدام است؟

ما در این مقاله سعی کردیم اصلی ترین روش های کاشت ناخن را معرفی کنیم. اما با توجه به آنکه هر طراح ناخن روش خاصی از کاشت ناخن را ترجیح می دهد، پیشنهاد می شود که روشی را انتخاب کنید که ناخنکار شما در انجام آن مهارت بالایی دارد. اگر شما طرفدار طراحی ناخن و نقاشی ظریف روی ناخن هستید، عملا نوع اکستنشن زیر آن تفاوتی زیادی نمی کند. نکته دیگر این است که ممکن است افراد به محصولی خاص حساسیت آلرژیک داشته باشند. برخی ناخن ها نیز ممکن است پودر اکریلیک را بهتر نگاه دارند و برخی دیگر ممکن است با این روش مشکل داشته باشند و سایر شیوه ها را ترجیح دهند. بنابراین باید امتحان کنید که کدام روش برای ناخن شما بهتر جواب می دهد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *